لیست خدمات ارائه شده توسط مرکز کامپیوتر
دانشجویان
1- مکان سایت
سایت طبقه همکف جهت استفاده دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد میباشد.
درخواست USER NAME و PASSWORD شبکه
دانشجویان جدید الورود یک ماه پس از ثبت نام ،نام کاربری و رمز عبور خود را از مرکز کامپیوتر دریافت نمایند.
2- نحوه شروع کار با سیستمها و ورود به شبکه
پس از روشن نمودن سیستم کلیدهای Ctrl + Alt + Delete را زده و در قسمت Username و Password نام کاربری و رمز عبوری که توسط مرکزکامپیوتر برای شما تهیه شده است را وارد نمایید. لازم به ذکراست در قسمت Log On To حتماً باید IE-NETWORK را انتخاب نمایید.
3- اطلاعات اختصاصی دانشجویان
پس از ورود به سیستم، درکنار درایوهای ویندوز، یک درایو Z با نام کاربری هر دانشجو ایجاد میگردد. این درایو اطلاعات دانشجویان را روی سرور نگهداری میکند و از کلیه سیستمهایی که دانشجو وارد میشود قابل دسترسی میباشد. لازم به ذکراست این درایو اختصاصی هر دانشجو میباشد و سایر دانشجویان به این درایو دسترسی ندارند. میزان فضای اختصاص داده شده برای دانشجویان کارشناسی 450 مگابایت و برای دانشجویان کارشناسی ارشد600 مگابایت و برای دانشجویان دکتری 1 گیگا بایت میباشد.
اطلاعات موجود در این درایو و نیزنام کاربری و رمزعبور، با تایید فارغالتحصیلی از سرور خذف خواهد شد.
4- نحوه کار با شبکه
√ بر روی Desktop کلیه کامپیوترها آیکنی به نام IE-NETWORK وجود دارد. در این قسمت 3 پوشه وجود دارد:
√پوشه Software: در این پوشه نرمافزارهای تخصصی مهندسی صنایع و نیز نرمافزارهای عمومی وجود دارد. پوشه Industrial Software شامل نرمافزارهای تخصصی دانشجویان میباشد و پوشهOther Software شامل نرمافزارهای عمومی است. کلیه نرمافزارهای نصب شده بر روی سیستمها در این پوشه ها قابل دستیابی است.
√ پوشه Public: این پوشه شامل دو قسمت میباشد:
Unremovable که اطلاعات آن فقط قابل خواندن است. اما اطلاعات پوشه Removable Student-every week به طور موقتی بوده و قابل ویرایش میباشد. اطلاعات این پوشه در انتهای هر هفته پاک میشود. بنابراین کاربران باید دقت نمایندکه از نگهداری اطلاعات ضروری و مورد نیاز خود در این پوشه خودداری نمایند.
5- آنتی ویروس
کاربران میتوانند جهت نصب آنتی ویروس بر روی سیستم خانگی خود فایل نصب و بهروزرسانی آن را از سایت Update.kntu.ac.irدانلود نمایند. در این سایت نحوه بهروزرسانی نیز توضیح داده شده است.
6- وب سایت دانشکده
وب سایت دانشکده در آدرسHttp://industrial.kntu.ac.ir قابل دستیابی است. برخی اطلاعات کلی تماس دانشکده و نیز فرمهای مربوط به دانشجویان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در این سایت قابل دستیابی میباشد.
7- ایمیل دانشگاه
برای تمامی دانشجویان دانشگاه، اعم از ایرانی یا بین الملل، در تمامی مقاطع تحصیلی، به محض پذیرفته شدن و ثبت نام در دانشگاه، به صورت خودکار اکانت پست الکترونیک ایجاد می گردد. جهت دسترسی به این اکانت می توانید به یکی از دو روش زیر اقدام نمایید:
وارد سامانه دروس (https://vc.kntu.ac.ir) شوید. بر روی علامت که در بالا-سمت چپ سامانه دیده می شود کلیک کرده و گزینه مشخصات فردی را انتخاب نمایید. در صفحه نمایش داده شده، آدرس پست الکترونیک شما درج شده است. کلمه عبور دسترسی به این اکانت با کلمه عبور دسترسی به سامانه دروس یکسان، و به صورت پیش فرض برابر با کد ملی شماست (برای دانشجویان بین الملل، کلمه عبور پیش فرض شماره دانشجویی است).
ایمیلهای دانشجویان پس از فارغالتحصیلی غیرفعال نخواهدشد. در صورت بروز هر گونه مشکل در این مورد، دانشجویان میتوانند با آقای مهندس امینی یا آقای مهندس وکیلی،کارشناسان مرکز کامپیوتر سازمان مرکزی هماهنگ نمایند.
8- مشکلات سیستم
جهت ثبت مشکلات سیستم به کارشناسان مرکز کامپیوتر دانشکده مراجعه نمایید.
9-پروژه
دانشجویان در صورتی که جهت اجرای پروژه نیاز به استفاده از سیستمهای سایت دارند میتوانند درخواست کتبی خود را پس از تایید استاد راهنما، به سرپرست مرکز کامپیوتر دانشکده ارائه نمایند.جهت استفاده از نرم افزار جدید، حتما یک هفته قبل اطلاع رسانی گردد. بدیهی است زمان استفاده از سایت با هماهنگی مسئول سایت امکانپذیرمیباشد.
10- کاردانشجویی
دانشجویانی که تمایل دارند به صورت کاردانشجویی با مرکز کامپیوتر همکاری نمایند میتوانند درخواست کتبی خود را به معاونت پژوهشی ارائه نمایند.
11- مقررات سایت
کلیه دانشجویان میبایست هنگام استفاده ازدستگاهها فقط از نام کاربری و رمز عبور خود استفاده نمایند.
√پس ازاتمام کار حتماً Log off نمایید. قبل از Log off و یا پایان کار سایت نسبت به ذخیره اطلاعات خود دقت نمایید. 5 دقیقه قبل ازاتمام کار سایت، سیستمهای خود را خاموش نمایید.
√ خواهشمند است، جهت اتصال دستگاههای شخصی به شبکه داخلی دانشکده، از وایرلس استفاده فرمایید
√ در هنگام بروز مشکل قبل از انجام اقدامات شخصی کارشناسان مرکز را در جریان قرار دهید.
√ در نگهداری و استفاده صحیح از اموال عمومی ما را یاری نمایید.
√ درحفظ و پاکیزگی، رعایت نظم و هماهنگی با مسئولین سایت همواره کوشا باشید.
√ خواهشمنداست در صورت مشاهده موارد زیر مسئولین سایت را مطلع نمایید. خواهشمند است نسبت به رعایت موارد ذکر شده دقت نمایید.
ردیف | عنوان |
1 | دادن کلمه عبور به دیگران |
2 | استفاده از بازی های رایانه ای |
3 | تماشای فیلم |
4 | ایجاد سرو صدا و مزاحمت برای سایرین |
4 | دستکاری و تلاش برای رخنه |
5 | عدم رعایت شئون علمی و اخلاقی |
6 | خوردن و آشامیدنی که به اموال سایت آسیب برساند |
7 | جابجایی اثاثیه و تجهیزات |